Dicle Üniversitesi (DÜ) Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi ana binasına tedavi amaçlı gittim. Gördüğüm manzara karşısında şaşkına döndüm. Nasıl şaşırmayım ki.. Dekanlık girişinde, poliklinik girişlerinde sere serpe uzanmış yatan köpeklerle karşılaştım
Bir sağlık kuruluşunun ana girişi olan Başhekimlik ve poliklinik girişlerinin yanı başında köpekler yatıyor. Sağlık riski taşıyan ve saldırgan meyilli olan bu köpekleri gören hasta ve hasta yakınlarının yolunu değiştirip uzatarak polikliniğe girdiklerine şahit oldum.. Onkoloji ve çocuk hastalıkları hastanelerinin bahçesinde de bu manzara var. Daha da vahim olanı bu hayvanlara bazı personeller tarafından yiyecek verilmesi.. Yiyecek verilince bu hayvanlar oraya alışıyor ve oranın müdavimleri haline geliyor.
Sürü halinde dolaşan ve saldırgan meyilli olan bu köpek manzarası sağlık kuruluşuna uygun olmayan bir görüntü veriyor. Hastane önündeki köpeklerin lösemi servisinde yatarak tedavi gören çocukları için sağlık riski taşıdığını belirten hasta yakınları; “Çocuklarımızın sağlığı ve can güvenliği bakımından endişe duyuyoruz” diyor.
Önlem Alınmasını istiyorlar
Bu konuda hastane yönetiminin ve yerel birimlerin acil önlem almalarını talep eden hasta ve hasta yakınları; bu konuda resmi kanallara başvurarak şikayetlerini doğrudan iletebilir veya ilgili kurumlardan destek isteyebilirler. Belediye ve Veterinerlik İşleri, çözüm için Büyükşehir ve ilçe belediyesinin Veteriner İşleri Müdürlüğü (veya 153 Beyaz Masa hattı) ile iletişime geçerek acil toplama talebinde bulunabilir.. Eğer süreçle ilgili daha fazla adım atmak veya resmi makamlardan yardım göremedikleri taktirde CİMER üzerinden şikayet kaydı oluşturabilirler.
Bir hasta sahibi konuyla ilgili şikayetini şöyle dile getirdi: ”Günlerce Dicle Üniversitesi Çocuk Acil Enfeksiyon Bölümünde tedavi gören çocuğumla birlikte hastanede kaldım.. Bu süre boyunca hastane bahçesinde birçok köpeğin bulunduğunu ve bu köpeklerin hastane çalışanları ile hemşireler tarafından beslendiğini gözlemledim. Çalışanlar köpeklerle oyun oynadıktan sonra hastalara bakmaya devam ediyorlar. Enfeksiyon bölümü olması ve lösemi gibi bağışıklığı düşük hastaların bulunması nedeniyle bu durum biz hasta yakınlarını ciddi şekilde endişelendiriyor.”

YORUMLAR