Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

SORUNLARA YERİNDE ÇÖZÜM ARAYIŞI

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun, Karacadağ’ın Alatosun Mahallesi’nde yurttaşlarla bir araya gelerek talep ve önerilerini dinledi, heyelan bölgesinde incelemelerde bulundu.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun, Karacadağ’ın

DİYAR TİME- Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun’un kent merkezi ve kırsal mahallelerde yurttaşlarla doğrudan temas kurarak talep ve önerileri dinlediği buluşmalar sürüyor. Bu kapsamda, kent yönetiminde katılımcılığı artırmak, mahallelerin ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üretmek amacıyla gerçekleştirilen buluşmalar Bağlar ilçesi Karacadağ bölgesinde devam etti.large 116 A7355 jpg 2998x2000 ee3560f481 e1781699225739

Alatosun Mahallesi’nde gerçekleştirilen buluşmaya, Büyükşehir Belediyesi Eşbaşkanları Serra Bucak ve Doğan Hatun, meclis üyeleri, daire başkanları ve mahalle muhtarları katıldı. Buluşmada söz alan yurttaşlar; yol, altyapı, içme suyu, hayvansal ve tarımsal sulama, elektrik ve kırsal yaşam alanlarındaki öncelikli ihtiyaçları dile getirdi. Büyükşehir Belediyesinin kırsal kalkınma ve tarımı destekleme politikaları kapsamında bölgede faaliyete geçirdiği sulama göletine değinen yurttaşlar, bu hizmetin tarım ve hayvancılığa can suyu olduğunu belirterek, Eşbaşkanlara teşekkür etti.

Heyelan bölgesinde inceleme

Buluşma öncesi mahalledeki göletlerin bulunduğu ve geçtiğimiz aylar meydana gelen heyelan bölgesini ziyaret eden Eşbaşkanlar Serra Bucak ve Doğan Hatun, teknik ekiplerle birlikte sahada incelemelerde bulundu. Yurttaşlar, meydana gelen göçüğün belediyenin hızlı müdahalesi sayesinde herhangi bir zarara yol açmadığını belirtti.

‘Yeraltı kaynaklarımızı koruyacağız’

Yurttaşlarla buluşmada konuşan Eşbaşkan Bucak, temiz suya erişimin bir insan hakkı olduğunu ve belediyenin bu konudaki çalışmalarının tüm hızıyla sürdüğünü vurguladı. İçme suyu sorununu çözmek için yürütülen sondaj çalışmalarına değinen Eşbaşkan Bucak, şunları söyledi:

“Sondaj çalışmalarımızda 400-500 metrelere kadar indik ancak henüz suya ulaşamadık. Şimdi daha derinlere ineceğiz. Ancak bunu yaparken sondajları gelişigüzel vurarak yeraltı su rezervlerimizi tüketemeyiz. Planlı ve programlı bir şekilde ilerliyoruz ve güzel bir proje yapacağız.”

Belediye ekiplerinin tüm imkânlarıyla kesintisiz çalışma yürüttüğünü belirten Eşbaşkan Hatun ise, iklim krizi ve kuraklık gerçeğine dikkat çekerek iş birliği çağrısında bulundu. Yeraltı su kaynaklarının verimli kullanılması noktasında yurttaşların da bireysel önlemler alması gerektiğini ifade eden Eşbaşkan Hatun, şöyle konuştu:

“Dağınık yerleşim yerlerine içme suyu, altyapı ve doğalgaz gibi temel hizmetleri ulaştırmak hem ciddi bir kamu kaynağı israfına yol açıyor hem de lojistik olarak süreci zorlaştırıyor. Evlerimizi birbirine yakın, toplu ve planlı alanlarda inşa edersek, belediye hizmetlerini sizlere çok daha hızlı, kaliteli ve kesintisiz ulaştırabiliriz.”

Buluşmada yurttaşların talepleri tek tek not alınarak çözüm için ilgili daire başkanlıklarına iletildi. Eşbaşkanlar Bucak ve Hatun, kentin farklı bölgelerinde gerçekleştirdikleri halk buluşmalarını sürdüreceklerini belirterek, sorunların yerinde tespiti ve çözümü için yurttaşlarla doğrudan temasın önemine dikkat çekti. HABER MERKEZİ